Fandom

Half-life Wiki

Gonarch

19stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gonarch model.jpg

Gonarch

Gonarcha - znana również jako "Big Momma" (ang. Mamuśka). Stworzenie spotykane w Half-Life w rozdziale Gonarch's Lair. Jest bossem, z którym się walczy przez cały rozdział. Najprawdopodobniej jest to ostatnia faza rozwoju headcrabów i zapewne niewiele z nich osiąga ten etap życia. Gonarcha jest matką headcrabów i jedyną taką odmianą headcraba spotykaną w grze.

OgólnieEdytuj

Gonarcha pod względem ogólnych założeń anatomicznych przypomina nieco headcraba, z wyjątkiem kilku różnic, z których najbardzeij zauważalne są rozmiary - ma kilka metrów wysokości. Jej ciało pokrywa bardzo twardy pancerz. Wspiera się ona na czterech, masywnych i ostrych kończynach, których używa również do ataku. Z czubka swojego ciała strzela białą toksyną. Nie ma ona głowy, więc mózg musi być wewnątrz jej ciała. Nie można zaobserwować u niej otworu gębowego, więc nie wiadomo, jak się odżywia. Tworzy ona także pajęczynę na różnych przejściach. Jeżeli ucieka i któraś jest na jej drodze, niszczy ją. Niektóre pajęczyny są na dziurach. Dziwne jest to, że Gordon Freeman i młode Headcraby przez nią przenikają i spadają, a Gonarcha może po tym chodzić bez żadnych obaw. Z jej podbrzusza zwisa duża, miękka torba, z której rodzą się młode Headcraby. Ta torba jest jedynym słabym punktem Gonarchy.

ZachowanieEdytuj

Gonarcha jest dosyć agresywna. Zabija każdego, kto wchodzi do jej legowiska, co można zauważyć po ciałach [[Zespół Naukowy Black Mesy|naukowców. Mimo, iż nie ma ona oczu, potrafi trafić do jaskiń, nie zbliża się do krawędzi wyspy i zawsze znajduje Gordona. Musi więc wydzielać jakiś zapach, dzięki któremu znajduje jaskinie i krawędzie wysp. Prawdopodobnie posługuję się ona też echolokacją, a także słyszy dźwięki i wibracje.

Stwór ten wydaje również różne odgłosy. Gdy Gonarcha jest zła lub zraniona, wydaje głośny okrzyk, podobny trochę do trąbienia słonia. Jeżeli któreś z jej młodych zostanie zabite, wyda ona smutny, przypominający płacz dźwięk. Gonarcha stara się atakować swoimi odnóżami. Jeżeli cel jest daleko, wystrzeliwuje wtedy toksynę. Robi to również jeżeli Gordon stoi na krawędzi wyspy, ponieważ Gonarcha do nich nie podchodzi. Rodzi również dużo młodych Headcrabów, które atakują ofiarę. Jeśli zostanie zabita, wybuchnie. Wybuch ten jest bardzo potężny, zrobi dziurę w ziemi i może zabić Gordona. Przed wybuchem można się uchronić chowając się za kolumną.

CiekawostkiEdytuj

  • Boomer występujący w Alien swarmie wyglądem bardzo przypomina Gonarchę.

GaleriaEdytuj

Gonarch koncept.jpg

Concept art

200px-Headcrab baby.jpg

Mały headcrab

Więcej w Fandom

Losowa wiki