FANDOM

Combine symbol

Symbol Kombinatu

Kombinat – międzywymiarowe imperium występujące w grze Half-Life 2 i jej dodatkach. Nazywa się tak też rasę, która stoi na jego czele. Przez sukcesywne zdobywanie kolejnych planet, dąży do zasymilowania innych ras i podporządkowaniu sobie ich. Przejmuje lub adaptuje technologie pokonanych cywilizacji, które próbuje potem doprowadzić do zagłady, lub ewentualnie zmodyfikować gatunek i wprowadzić do swojej armii. Jedną z planet, na których toczą swoje działania stała się Ziemia, po wojnie siedmiogodzinnej.

Pochodzenie rasy Edytuj

Najprawdopodobniej pierwotnymi przedstawicielami rasy są Advisory, które wyglądem przypominają opancerzone larwy much. Niestety, w grach nie zostały podane żadne informacje na ten temat.

Architektura Edytuj

Charakterystyczna cechą budynków wzniesionych przez Kombinat są ostre kształty, szpiczaste wieże i wszechobecny metal. Ich budynki są w całości zbudowane z nieznanego metalu, bez żadnych elementów organicznych. Nadaje to im obcy, groźny charakter.

Technologia i uzbrojenie Edytuj

Technologia Kombinatu jest o wiele bardziej rozwinięta niż ziemska. Opiera się ona głównie na korzystaniu z czystej energii zawartej między innymi w "sercu" Cytadeli, reaktorze ciemnej fuzji i kulach energii, które można zauważyć podczas wydarzeń w Half-Life 2: Episode One. Kombinat jednak w większości adaptuje technologię podbijanych planet, dowodem na to może być wykorzystanie wspomnianych kul energii, które pierwotnie zostały wytworzone przez ziemską placówkę badawczą Aperture Laboratories.

Jednostki wojskowe Edytuj

Humanoidy Edytuj

Podstawowymi jednostkami wojskowymi Kombinatu na Ziemi są żołnierze Kombinatu. Są to ludzie, którzy zostali zamienieni w cyborgi. Powodem takiego nazewnictwa jest fakt, że są oni połączeniem Ludzi i obcej technologii. Należy jednak pamiętać, że jednostki Obrony Cywilnej pozostali ludźmi w czystej postaci.

  • Obrona Cywilna - patrolują ulice miast, monitorują drogi publiczne i przeprowadzają naloty na podejrzane mieszkania. Ponieważ składa się ona z niemodyfikowanych ludzi, członkowie ruchu oporu (np. Barney Calhoun) mogą do niej dołączyć, mieć dostęp do danych i w miarę możliwości ostrzegać przed niebezpieczeństwem podejrzanych mieszkańców.
  • Żołnierz Kombinatu - główne siły wojskowe Kombinatu na Ziemi. Żołnierze patrolują i egzekwują prawo poza granicami miasta. Zaliczają się do nich Overwatch Shotgunner i Nova Prospekt Prison Guard.
  • Overwatch Elite - elita sił wojskowych Kombinatu, przydzieleni do ochrony Cytadeli i niekiedy dowodzą oddziałami regularnych żołnierzy.

SynthEdytuj

Synthy zwane też jednostkami syntetycznymi to istoty pochodzenia pozaziemskiego, które zostały zmienione przez Kombinat w maszyny bojowe. Według oficjalnej definicji są to "samoreplikujące się roboty, które ewoluują", "utworzone, lub przejęte przez Kombinat podczas podbojów i wojen". Zawsze przybierają formę ogromnych istot przypominających nieco owady. Poza wyraźnie organicznymi elementami ciała, posiadają też mechaniczne modyfikacje, takie jak np. działa lub anteny.

  • Advisor Pod - specjalne pody używane do ucieczki przez Advisorów
  • Dropship - podstawowy środek transportu sił Kombinatu.
  • Gunship - jednostka latająca używana do szturmowania; zazwyczaj walczy w grupie wraz z drugim Gunshipem dla ochrony.
  • Hunter - mniejsza i mobilniejsza wersja Stridera.
  • Shield Scanner - organiczna wersja Skanera; transportuje miny na obszar walki.
  • Strider - wielki naziemny Synth szturmowy. Chodzi na trzech niezwykle długich nogach, góruje nad polem bitwy.

Szablon:Navboxy/Frakcje

Więcej z Fandomu

Losowa wiki